Sayfalar

23 Mart 2014

Kakaolu Kurufasülye Kek (glutensiz, şekersiz)


Bu bir tariften çok denemeydi. Denediğim tarif şu:
http://www.babble.com/best-recipes/gluten-freeblack-bean-brownies/

Ancak tarifte konserve siyah fasülye ve tatlandırmak için şeker kullanılmış. Ben kendime göre modifiye ettim ve tarif şöyle oldu:

  • 500ml haşlanmış kuru fasülye
  • 3 yemek kaşığı bal
  • 2 yumurta
  • 1/3 bardak oda sıcaklığında yumuşamış tereyağ
  • 1/4 bardak kakao
  • vanilyayı suni sıvı vanilya aroması kullandım. yarım tüp
  • 1 çay kaşığı tuz 
  • 180 C dereceye ayarlanmış fırın
Bugün kendime kuru fasülye yemeği yaptım. Bunun için dünden fasülyeyi ıslatmıştım. Kek yapacağım için göz kararı biraz daha fasülye koydum. Düdüklüde haşlayıp, soğuttuktan sonra rondoya koydum. Fasüyeyi rondoda biraz çektikten sonra, tereyağ ve balı ekledim. Bu arada tereyağ market tereyağı değil, hakiki köy tereyağı; keke ayrı bir lezzet kattı. :) Kakaoyu da karıştırdıktan sonra yumurta, tuz ve vanilya aromasını ekleyerek, rondoda iyice pürüzsüz bir hal alana kadar ufaladım. Tepsiyi aynı tereyağla bir peçete yardımıyla yağladıktan sonra, karışımı döktüm ve fırına yerleştirdim. Tarifte 25-30dk demiş ama 25 dk'da pek pişmiş görünmedi 30. dk'da fırını kapattım.

Yeretince soğuyunca uzun kek kalıbıma uygun, uzun tabağıma ters çevirdim. Tarifte kabartma tozu yok bir an tereddüt ettim. Çünkü kek hiç kabarmamış. Alışılmış kekler gibi, gözenekleri de yok. Ama lezzetli. Tuza hiç gerek yokmuş ki yemek yaparken tuz kullanmam. Belki de 1 çay kaşığı fazlaydı. Nitekim tarifte "1/4 tea spoon" yazılmış. Bizdeki tatlı kaşığının "tea spoon" olduğunu düşünerek uyarlamıştım. Bir de bal biraz daha konabilirmiş. Kakaolu tatlılarda baldan ziyade, keçiboynuzu pekmezi kullanırdım ama bu kez değişiklik yaptım. Özellikle keçiboynuzu pekmezini tercih etmemin nedeni, bazı endüstriyel tatlılarda, gofret ve çikolata çeşitlerinde kakao yerine keçiboynuzu tozu kullanılıyor olması.Bu yüzden alıştığımız çikolata tadına (öyle sandığımız) biraz daha yakın oluyor.



Hiç yorum yok: