Sayfalar

23 Mart 2014

TOR ile Twitter'a ve diğer Yasak Sitelere Girme

Aslında TOR uzun süredir aradığım şeydi. Google, facebook ve diğer bir çok popüler arama motoru, reklam sunucuları ve "sosyal" sitenin beni izliyor olmasından rahatsızım. Bunun için Google yerine ixquick ve ismine gıcık olsam da duckduckgo kullanıyor, NoScript eklentisi ile javascript uygulamalarının benim onayımla çalışmasını sağlıyorum. :)

TOR da tam olarak benim istediğim şeyi yapıyor. İzlenmemi engelliyor. Ayrıntılı bilgi için sitesine bakabilirsiniz: https://www.torproject.org/

Amaç sadece (şuanda Twitter gibi) belirli yasak sitelere erişim Sitesinden bir FirefoxESR uyarlaması olan Tor Browser indirilerek kurulabilir. Windows, Linux ve Mac için linkleri mevcut.

Windows kurulumu için indirilen exe dosyası çalıştırılır. Nereye yükleneceği sorusu cevaplanır. Kurulum tamamlanınca klasör açılıp çalıştırılır.

Linux kurulumu için:

$ tar xfvJ tor-browser-linux32-3.5.3_en-US.tar.xz

$ cd tor-browser_en-US/

$ ./start-tor-browser

Not: İlk açılışta size uyan seçenek işaretlenir. Ben birinciyi işaretliyorum. Daha sonraki açılışlarda sorulmaz ama istenirse değilştirilebilir.

Fakat sürekli gizlilik isteniyorsa aşağıdaki şekil
Kali Linux'da kurmak için:
# apt-get install vidalia tor tor-geoipdb polipo

# /etc/init.d/tor start

# cd /etc/polipo

# wget -O config https://gitweb.torproject.org/torbrowser.git/blob_plain/ae4aa49ad9100a50eec049d0a419fac63a84d874:/build-scripts/config/polipo.conf

# /etc/init.d/polipo restart

Kullanılmakta olan tarayıcının proxy ayarları şu şekilde olmalıdır: 127.0.0.1:8118

Ben iceweasel için Elite Proxy Switcher kullanıyorum. Buna göre Ctrl+L basıp, adres çubuğuna about:addons yazarak Elite Proxy Switcher ayarlarına erişilebilir:


Kaynak: https://forums.kali.org/showthread.php?2357-How-to-run-TOR-with-ICEWEASEL-CHROME-on-kali-linux-Kde

Hiç yorum yok: