Sayfalar

28 Haziran 2015

Kali Linux Sessiz kaldığında

Her zamanki gibi, Kali Linux depolarında yeni sürümü bulunmayan bir kütüphaneyi kaynaktan kurarken ses sürücülerini kaybetmiştim. Bu durum, üzerinde çalıştığım başka bir projenin askıda kalmaması için bir kaç ay kadar sürmüştü. Bugün hallettim:

Fazla araştırma yapmakla zaman kaybetmek istemediğim için şu blogda gördüğüm reçeteyi denedim:
$ cd ~
$ su
# killall pulseaudio
# apt-get purge pulseaudio pulseaudio-utils gstreamer0.10-pulseaudio paman pavumeter pavucontrol
# rm ~/.pulse-cookie
# rm -R ~/.pulse
# apt-get install alsa-base alsa-tools alsa-tools-gui alsa-utils alsa-oss alsamixergui libalsaplayer0
# init 6
# apt-get install pulseaudio
# apt-get install gnome-core
# init 6

Bunları tamamen ezbere yaptım. Zira daha önceki denemelerimden dolayı zaten pulseaudio sistemimde yüklü değildi. Reçeteyi harfiyen uyguladım fakat sorun devam ediyordu:

# aplay -l
aplay: device_list:252: no soundcards found...
# lsmod | grep -i audio || lsmod |grep -i sound || echo "yok birader"
yok birader
# lspci -vk
00:14.2 Audio device: Advanced Micro Devices [AMD] nee ATI SBx00 Azalia (Intel HDA)
 Subsystem: Toshiba America Info Systems Satellite P305D-S8995E
 Flags: bus master, slow devsel, latency 64, IRQ 10
 Memory at f0400000 (64-bit, non-prefetchable) [size=16K]
 Capabilities: [50] Power Management version 2
01:00.1 Audio device: Advanced Micro Devices [AMD] nee ATI RV635 HDMI Audio [Radeon HD 3600 Series]
 Subsystem: Toshiba America Info Systems Device ff50
 Flags: bus master, fast devsel, latency 0, IRQ 11
 Memory at cfeec000 (64-bit, non-prefetchable) [size=16K]
 Capabilities: [50] Power Management version 3
 Capabilities: [58] Express Legacy Endpoint, MSI 00
 Capabilities: [a0] MSI: Enable- Count=1/1 Maskable- 64bit+
 Capabilities: [100] Vendor Specific Information: ID=0001 Rev=1 Len=010

Radeon'un sitesinde ses sorunu için şöyle bir çözüm önermişler ve eklemişler; "Radeon 4200 ve sonrasında çalışır" :
# echo "options radeon audio=1"|tee /etc/modprobe.d/radeon.conf

Ben yine denemiş olayım dedim. ve tekrar:
# aplay -l
aplay: device_list:252: no soundcards found...

"Intel HDA" demiş. Demek ki "snd-hda-intel" modülü bana yetiyor:

# modprobe snd-hda-intel
# aplay -l
**** List of PLAYBACK Hardware Devices ****
card 0: SB [HDA ATI SB], device 0: CX20561 Analog [CX20561 Analog]
  Subdevices: 1/1
  Subdevice #0: subdevice #0
card 0: SB [HDA ATI SB], device 1: CX20561 Digital [CX20561 Digital]
  Subdevices: 1/1
  Subdevice #0: subdevice #0
card 1: HDMI [HDA ATI HDMI], device 3: HDMI 0 [HDMI 0]
  Subdevices: 1/1
  Subdevice #0: subdevice #0
Bingo! Açılışı ace of spades ile yaptım ^^youtu.be/RvK7PCO6T0M

Kaynaklar:
(1) http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1871349
(2) http://hackerzelite.blogspot.com.tr/2014/03/fix-sound-driver-on-kali-linux.html


Hiç yorum yok: