Sayfalar

10 Ekim 2015

Chrome'daki arama motoru kısaltmalarını yedeklemek

Bugün, aylardır gmail'in inatla Chromium'u güncel olmadığı gerekçesiyle eleştirmesine ve Chrome yüklemesine boyun eğdim. İnatım inattı ama Kali Linux deposunda Chromium yeni sürümünü bulundurmuyor (en azından benim seçtiklerimde) yeniden derlemekle de uğraşamayacağım. Chrome yükledikten sonra, Chromium'daki profilimi Chromium'a sorunsuz taşımıştım aslında. Ama bugün her nedense sadece arama motoru listesini silmiş. Neyseki bunu çözmek için Google'ı altüst etmeme gerek kalmadı.

Yapılması gereken şu imiş:

Chrome kapatıldıktan sonra,
$ cd ~/.config/google-chrome/Default/
$ sqlite3 -line "~/.config/chromium/Default/Web Data" '.dump keywords' > keywords.sql
$ sqlite3 "Web Data"
sqlite3> DROP TABLE keyword;
sqlite3> .read keywords.sql
sqlite3> quit


Kaynak: https://productforums.google.com/d/msg/chrome/ElfXYc48cCo/Y_YKy0MgrHcJ


Ya da henüz yeni izler bırakılmadıysa şu daha az uğraştıracaktır:
$ cp "~/.config/chromium/Default/Web Data" ~/.config/google-chrome/Default/



Düzeltme: Bu hatanın, Chrome'nin arama listelerini senkronize etmemesinden kaynaklandığını farkettim. Bu yüzden senkronize edilen yerimleri, geçmiş ve bazı ayarlar korunurken, arama motoru listeleri siliniyor. Chromium'u şimdiden özledim.




Hiç yorum yok: