Sayfalar

21 Mayıs 2016

AirTies vs Asus

Dünden önceki gün iki yıldır kullandığım (fatura tarihine bakılırsa iki yıl bile olmamış) AirTies 5341 modemim bozulduğu için, yeni bir modem aldım. Asus'un modemi de varmış ne alaka, üstlelik zenfone fiyaskosundan sonra... derken bir kaç iyi yorumun dolduruşuna gelmiş bulunuyorum. Tekrar AirTies almak istememenin sebebi ise bozulan dağıtıcı, modemin ve bundan önceki modemin AirTies olmasıydı. RT101'den bu yana AirTies kullanıyor, herkese öneriyordum ama kalite giderek düştü. Bunu Air5341'de iyice hissettim.


Asus DSL-N10 ile ilgili ilk izlenimlerim:
Öncelikle Vatan bilgisayarında 5dBi diye yazdığı (karar vermemde etkisi olan) model bu değilmiş. Çünkü bu özellik, DSL-N10_B1'de varmış bana DSL-N10 diye verilen aslına DSL-N10_C1 imiş ki anteni sadece 2dBi imiş. Bununla üşenmezsem bilahare ilgileneceğim. Şimdi acil durum söz konusu...


  1. Kutuyu açtım içinden modem ve adaptör dışında, 1 anten (2dB) 1 eternet kablosu , 1 telefon kablosu, CD ve ne olduğunu anlamadığım rusça bir kitapçık çıkıyor. Bir de ingilizce vip mip birşeyler... içinde Türkçe olan tek şey garanti belgesi. Kullanım kılavuzu yok.
  2. Konsol çok aşırı derecede yavaş. Bu bakımdan AirTies ürünlerini özlediğimi söyleyebilirim. Bir ayar yapmak için 30 saniye "dur kaydetçem" diye bekletiyor. Bunu eleştirilerde okumuştum ama bu kadar beklemiyordum doğrusu.
  3. Asus'u alırken korkum işletim sisteminin Linux olmama ihtimaliydi. Bununla ilgili bir yazı da göremedim açıkçası. Şimdi denedim telnetten girilmiyor. Buna çok canım sıkıldı iade mi etsem diye düşünmeye başladım.
  4. Konsol AirTies gibi derli toplu değil, darmadağın ve oldukça kasvetli. Ayrıca hiç kablosuz özelliğini kullanmayacak olunsa bile wifi ayarları istiyor. Alternatif yok. "Manuel ayar" diye bir düğme koymuş ki evlere şenlik. Burada sadece ülke ve servis sağlayıcı seçilebiliyor. Ayrıca wifi ayarını yapmadan sayfayı yenilerim, tekrar menü atlarım gibi cinlikleri de yemiyor, çünkü bu adımı tamamlamadan, modem şifresi dahil hiç bir ayarı kaydetmiyor.
  5. Kablosuz ağ kapatılamıyor yada ben bulamadım. CD'deki kullanma kılavuzuna bakılırsa bu işlem sadece modemin arkasındaki WPS düğmesinden yapılabiliyormuş. Ama bunu yapabilmek için yine konsoldan bu özelliği açmak gerekiyormuş ama nasıl yapılacağı yazmamış. Kendimce Asus'un Türkçe konsolundaki "WPS Button behavior" kısmının "Toggle Radio" olması gerektiğine karar verdim. Gittim butona bastım ama hâlâ Beyin_BEDAVA (wifi ssid)


** Düzeltme: telnet "gelişmiş yönetim" kısmından açılabiliyormuş ve evet Linux :D

VATAN bilgisayar numaramı kaptı ya hemen yapıştırmış: "Vatan bilgisayardan ücretsiz iletileri almak için VATAN yaz bilmem kaça gönder" özetle bok var ÜCRETSİZ yicen mi diyor!

Geç Gelen Ekleme:
Asus'dan hiç memnun kalmadık. Airties, modemi hiç ıgırçıgır etmeden  garanti kapsamında birebir değiştirdi. Ürünlerinde eski Airties kalitesini bulamamış olsak da sanırım marka kalitesini korumuş. Asus ise nefret ettirdi!

Hiç yorum yok: