Sayfalar

6 Mart 2009

Firefox'u Sadeleştirme

Uzun bir aradan sonra tekrar Firefox'a döndüm. Eklentilerle şişip bellek canavarına dönüştüğü için, Firefox yerine Opera'yı tercih ediyordum. Ama şimdi aynı sorunu Opera'da da yaşıyorum. Gnome'nin Epiphany'si hem hızlı, hem de kullanışlı. Fakat, en sevdiğim eklenti olan Stylish'i desteklemiyor maalesef.

Epiphany'nin en sevdiğim özelliklerinden birisi de adres çubuğunda, arama yapmaya olanak sağlaması. Benzer özellik Firefox'da da mevcut. Ama firefox adres çubuğu aramalarında, Google'ın "Kendimi Şanslı Hissediyorum!" özelliğini kullanıyor. Genellikle, doğrudan istenen adreslere yönlendirmesi kullanışlı sayılsa da, ben adresleri kendim yazmayı tercih ederim.

Adres çubuğunda sadece arama yapmak, yani "Kendimi Şanslı Hissediyorum" özelliğini kapatmak için:

about:config, keyword.url'nin değeri http://www.google.com.my/search?q= olarak değiştirilir. Görüldüğü gibi, bu adresi değiştirerek arama motorunu da değiştirebiliriz.

Bunu yaptıktan sonra mycroft (yani arama çubuğu)'dan kurtulabiliriz. Ben görünmesini engellemektense, tamamen silmeyi tercih ettim. Böylece eser de olsa, hız kazandıracağına inanıyorum.

sudo rm -Rfv /usr/lib/firefox/extensions/ubufox@ubuntu.com/searchplugins
sudo rm -Rfv /usr/lib/firefox-3.0.6/searchplugins
sudo rm -Rfv /usr/lib/firefox-addons/searchplugins/
ve
/usr/lib/firefox-3.0.6/chrome/browser.jar/search silinmelidir.
/usr/lib/firefox-3.0.6/chrome/browser.jar/Browser.xul dosyasının 1192 satırındaki aşağıdaki girdi silinmelidir:


<toolbaritem id="search-container" title="&searchItem.title;"
align="center" class="chromeclass-toolbar-additional"
flex="100" persist="width">
<searchbar id="searchbar" flex="1" chromedir="&locale.dir;"
newlines="replacewithspaces"/>
</toolbaritem>


Not: Bunu yapmadan önce mutlaka yedekler alınmalıdır.

Hiç yorum yok: