Sayfalar

27 Mart 2009

NetBeans 6.5.1'de Satır yüksekliğini düşürmek

Netbeans'i yeniden kurunca, bir farklılık hissettim. Bu, satır yüksekliğinin eskisine göre daha büyük oluşuydu. Netbeans ayarlarında da bununla ilgili bir ayar bulamadım. Nitekim böyle bir ayar, kullanıcı arayüzünde yokmuş.

cd ~/.netbeans/6.5/config/Editors/Preferences
gedit org-netbeans-modules-editor-settings-CustomPreferences.xml

Burada "<editor-preferences>" etiketinin içine:

<entry javaType="java.lang.Float" name="line-height-correction" xml:space="preserve">
<value><![CDATA[0.7]]>
</entry>


eklenir ve kaydedilir. Hepsi bu.

Not: Eğer org-netbeans-modules-editor-settings-CustomPreferences.xml yoksa, Options-> Editor kısmında yapılacak küçük bir değişiklik, bu dosyanın yaratılmasına yetiyor. Ben "Formating" sekmesinden "Number of Spaces per intend"'i "3" yaptım. Böylece girintilerin de uzunluğunu düşürmüş oldum.

Kaynak:http://justcheckingonall.wordpress.com/2008/12/26/change-line-height-in-netbeans/

Hiç yorum yok: